söndag 25 april 2010

...euh O_o

Idag är har varit varit en liten städar dag för mig. Vaknade vid halv 10 för Rocky var hungrig så jag gick upp för att ge honom lite leverpastej (han äääälskar det). Efter det gick jag och lade mig igen, för jag var så himla trött och ville sova länge för första gången sen mamma åkte till LA. Vaknade vid 1 med huvudvärk... överraskad någon? Tog en tablett och det börjar släppa nu. Det blev 2 bitar med oxfilé kvar sen igår så jag gjorde lite hasselbackspotatis till det (all pommes var slut) och medan det stod i ugnen (45 min!) så passa de jag på att bada hundarna och smörja in dom med fästings-medel. Stod på förpackningen att man ska göra om detta var tredje månad, undrar om det verkligen håller så länge? Med tanke på att man tvättar hunden osv? Men det var 15min kvar tills potatisen skulle tas ut så jag passade på att dammsuga på inne balkongen (mammas 'kontor' & där hundarna brukar hålla till). Sen efter jag hade ätit så gick jag ut med Elmo och Buster på baksidan och Elmo stack iväg bakom vårat berg. Gissa vad han glatt kom tillbaka med i munnen? Ett koltrast-huvud... euh! Det är förmodligen grannkatten som har dödat den och gått och lagt den i våran trädgård i nån buske som Elmo sedan hitta, den nyfikna lilla  hårbollen... euh, Euh, EUH!
(Bild från i vintras).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤