onsdag 30 juni 2010

sammanfattning av Twilight Movie Night! del 1

OME vad underbart det var! (≧∇≦) En utav dem bästa kvällarna i mitt liv. 
Åkte till Heron City där jag mötte upp Pandis som jag inte träffat sen januari Det började kl 18 med att 'hosten'/personalen läste upp hur tider och hur kvällen skulle gå till samt så lottade dem ut lite priser. Amanda vann en goodie-bag under sista pausen (som bl. a innehöll soundtracket till Eclipse -VILL HA! Skulle passa perfekt vid mitt Twilight shrine). Amanda var så gullig och gav en pin som det stod Eclipse på till mig och tjejen som satt bredvid oss (note: vi kände henne inte ens! XD) Haha, hon sa bara att hon inte behövde 3st, lilla sötisen Dom visade Twilight sen blev det 1 timmes paus, då gick vi till donken och käka (där jag bl. a beställde en liten pommes men fick en stor kaffe istället?) Efter det så satt vi och babbla lite, sen så gick vi tillbaka till salongen där dom delade ut chicken-wrap och vitamindricka (det ingick i biljetten) Men det smakade skit för det hade nån skaldjursröra i sig (?) så jag slängde min XD Sen så visades New Moon och när det blev paus mellan filmerna igen så gick vi och tog våra popcorn och läsk som även det ingick i biljetten (!!) Sen...klockan 23:50. Det vi alla 1000-nånting (2 salonger, ca 500 i varje) spända tjejer -och förvånansvärt massa killar faktiskt- väntat på i 6 timmar. ECLIPSE!! 

Och MY GOD vad den var bra!! Eclipse är klart den bästa av alla Twilight filmer som kommit ut so far. Det går inte att beskriva med ord hur bra jag tyckte den var och hur glad jag är att den höll sig så lik till boken. Ett annat + var att publiken var väldigt respektfull. Inget skrik så fort något rörde sig på duken eller om någon sa nått (vilket hände på förhandsvisningen av Twilight för 2 år sen. Man hörde knappt nånting för alla 13 åringar satt och skrek jämt och ständigt så man hörde ju inte ett dugg utav vad dem sa i filmen. Kul i början -skitjobbigt på slutet) Tack o lov för 15års gränsen i år! Nu så var det lagom 'choande' och applåder/klappningar för alla därinne ville ju självklart höra vad dem sa. Alla satt såhär: O_O  och tittade. Nu vill jag bara gå och se den om och om igen för jag kan f*n inte vänta på att den ska komma ut på DVD om 5 månader!

delar upp inlägget i 2 delar så att det inte blir super-långt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤