fredag 12 februari 2010

Är klar med naglarna nu! :) 
Gjorde 2 olika.
Första:
 
  
Målade med guld-glitter nagellack längst kanten, sedan målade jag på blommor (dom vita) och tog även några dekorer (dom rosa). Sen så klistarde jag på lite pärlor. Klart!

Andra: 
 På dom här så har jag inte gjort så mycket. Dom var redan färdigmålade med grå/silver tippar och vita blommor & blad. Målade bara på lite svarta blad och drog lite glitter längst kanten. 

När jag gör mina naglar så brukar jag använda en All Purpose Magnifier Lamp. Den fungerar som ett vanligt förstoringsglas samt att den har en stark lampa i sig, så man ser pyttesmå saker jättebra! Så en liten nagel på en centimeter blir ungefär tre till fyra centimeter när man tittar genom förstoringsglaset/lampan. När jag målar så använder jag också tandpetare för så detaljer, små penslar och bommulspinnar (såna till öronen). Allt material köper jag i USA. (Antingen när jag själv är där, eller en familjemedlem) 


Här är ett exempel när jag behövde vara mycket noggrann: (klicka för större bild)
Målade nageln i silver. Torka. Sedan drog jag en svart kant, sedan en vit kant, torka. Gjorde sedan svarta prickar innanför den svarta och vita kanten. Lät det torka. Blev sedan lite glitter i silver, lät det torka, klistrade sedan på 3D blommor och stjärnor. Fick torka under natten. Klart. (oj, vad ofta jag använde "torka" XD )

Nu ska jag äta maaat. Hemmagjor pizza, eller lövbiff m. klyfftpotatis? Kanske båda? Är hungrig, haha XD

1 kommentar:

  1. du gillar naglar du marie (Y) men dom blir väldigt fina när du har pimpat dom pimp my nail xD

    SvaraRadera

❤ Sharing is Caring ❤