onsdag 18 maj 2011

Fullt upp

Min klänning till min storebrors bröllop kom igår. Gud, vad jag har längtat efter den men såklart det ska bli problem. Ett: Blixtlåset gick sönder. Den var stängd när jag fick den och när jag skulle dra ner blixtlåset så gick den sönder. Så jag har inte kunnat prova klänningen ordentligt än. Lyckat. Två: Den var alldeles för kort. Den ska nå ner till golvet (på tabellen som jag valde efter så stod det att den skulle vara 180 cm från axel-golv -och jag är 169 cm) men den var ca 5-7 cm för kort utan skor och med klackskor (som jag ska ha!) så blir den ca 12-15 cm för kort... Lyckat! Så mamma och jag (plus barnen, Madde och Josh är på en liten mini-semester i Paris och London) gick upp tidigt imorse och åkte iväg till en sömmerska som låg en bit utanför Farsta men hon hade lunchstängt och att vänta i en bil i en halvtimme med två barn i baksätet är väll inte det enklaste så vi åkte till en butik i Huddinge istället. Men det var två polskor som jobbade där och dom hade inte alls så mycket tyg och dom verkade inte så jättepigga på att hjälpa mig med klänningen så vi åkte till Stuvsta istället. Först sa dom att det skulle vara omöjligt att fixa klänningen men det måste ha varit ödet att vi åkte dit för hon som äger butiken ringde till en annan kollega som är expert på bröllopsklänningar och festklänningar så hon kom dit på 10 minuter och hon sa att det inte alls skulle vara några problem att fixa klänningen. Så hon tog med sig klänningen hem till sig och ska ringa oss nästa vecka så jag kan prova klänningen. HURRA!! :D

Pheuu, nu kan jag andas ut igen... 
Måste dra till jobbet strax, börjar kl 16. Får se om jag skriver mer ikväll. 
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤