torsdag 13 september 2012

Lasagne, Mountain Lion & Frozen Yoghurt

När vi vaknade imorse så var det molning och kvaft ute.... Madde skjutsade Abbie till skolan och sedan till gymmet medan jag och mamma var kvar hemma och vaktade Kennis. Efter hon kommit hem igen och vi alla gjort oss i ordning så åkte vi en kort runda till Walmart (som nu har blivit ett Super-Walmart) och köpte med oss lunch hem. Solen tittade äntligen fram runt 13-snåret så vi hade planerat att gå till poolen, men mamma har blivit förkyld så vi skippade det så hon fick vila. Vi tar en heldag vid poolen imorgon istället!

Madde lagade en supergod lasagne till middag och efter det tog vi allihopa (förutom mamma) en promenad ner till Yoghurtland i deras centrum.

Middag.
På väg till Yoghurtland så går man förbi en cykelstig/skogsområde (??) och om man går den stigen så finns risken att man kan stötta på en puma. Det finns en stor varningsskylt innan man går in i stigen som varnar om att ta med hundar in där är strängt förbjudet och att du måste hålla koll på din omgivning, ect. Idag när vi gick förbi där så hade dom satt upp den här lappen på anslagstavlan. 
Tekninskt sätt så kan man säga att den här stigen typ går bakom min systers hus (dock så är hennes trädgård inhägnad och på toppen av att ganska brant stup.. Ähh, det är så svårt att förklara så jag får väll ta ett kort hur det ser ut. (Dom har aldrig sett en puma gå där btw). Dock så har dom sett prärievargar några gånger som legat under ett träden och svalkat sig i skuggan. Nästan varje gång som jag har varit och hälsat på så har jag hört dom skälla och yla på natten. Ganska häftigt tycker jag! Några minuters bilfärd bort så ligger det stora inhägnade fält som verkar vara populära jaktplatser för prärievargarna.

När vi var och hälsade på för ett antal år sedan så var mamma och jag ute på promenad med Tuffen (det här var när han fortfarande bodde i USA) och då bodde dom i en lägenhet som var mitt emot ett sånt fält. När vi precis skulle gå in genom gaten så såg vi hur en prärievarg strosade omkring längst andra sidan vägen.

My frozen yoghurt. Banana Strawberry & Dark Chocolate med jordgubbar och kiwi som topping. Sååååå gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤