onsdag 25 april 2012

Taco Tuesday

Här i Los Angeles (iallafall där min syster bor) så brukar dom ha något varje tisdag som kallas "Taco Tuesday". Då brukar de flesta mexikanska restauranger ha specialerbjudanden på sina menyer, såsom t.ex; 2 tacos menyer för $1. Så vi gick ut för att äta tacos ikväll. Och det blev en del sökandes för de festa restaurangerna var redan fulla när vi kom dit. Men vi hittade ett ställe tillslut. Fast jag (och resten av min familj) har missuppfattad tacos helt. Tacos ska egentligen inte innehålla köttfärs för att räknas som "riktig mexikansk" tacos. I Mexiko använder man tydligen bara biff eller kyckling. No köttfärs... Min syster berättade det. Dom enda som har med köttfärs i USA är typ Taco Bell. Blev lite besviken när jag satt och tittade på menyn och insåg att det verkligen inte fanns något med köttfärs. (Hade verkligen hoppats att min syster hade fel). Så jag valde friterad kyckling och pommes från barnmenyn istället! Haha. ^^
Om man fyller år så brukar man få gratis efterrätt så vi berättade att Abigail skulle fylla 4 nu på lördag så alla servitörer kom och sjöng "Happy Birthday" på mexikanska och gav henne sin lilla skål med glass. :)
Haha, efteråt så berättade Madde att Abbie hade varit lite ledsen i bilen när vi skulle åka hem (vi är tvungna att åka i 2 bilar) och sagt "I don't wanna go home! I don't want this to be my birthdayparty.." Aww, snuttan trodde att det här var hennes kalas. Hoho, du ska bara veta Abbie vad din mamma sliter inför ditt kalas på lördag. ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤