torsdag 12 april 2012

Arabian Dumplings

Sweet & Soft Ramadan Dumplings.

Såg det här när jag gick längst den utländska matavdelningen på EG:s Fyndmarknad. 
 
Tyckte det såg så himla gott och spännande ut så jag köpte hem ett paket och ställde den i skafferiet. Och där har den stått i ett antal veckor nu. Dagarna gick och varje gång som jag öppnade skafferiet och fick syn på paketet så tänkte jag "Näe, nu ska jag ta och baka!" ....Det var vad jag tänkte i alla fall, men jag ställde alltid tillbaka paketet och glömde sedan bort den. Och så gick det i några dagar. Som sedan blev till veckor. TILLS igår då jag tog mig i kragen och ville känna mig "duktig" att ha gjort något nyttigt (...??) så jag bakade den där dumpling-mixen. Och.....lite besviken blev jag om jag ska vara ärlig. Jag hade tänkt mig att dom skulle vara lite munk-liknande i smaken men det påminde mer om... friterad banan man får på kinarestauranger. Fast utan banan.
Mina dumplings doppade i sirap
 Det var helt OK, men det var sånt där som man bara kan äta en utav och sedan mår man illa. Typ som det är med alla syrianska efterrätter.. (min bror är gift med en syrian så JA, jag får säga så) ;) 

Och sen en fråga; Hur FAN ska man ta sig till för att få dom runda?? Dom är runda på paketet, dom är runda på alla bilder jag sökt på på internet men det gick inte! Mina blev formade som potatisbullar. (Lite av en besvikelse det också..) Och jag sökte på en massa olika recept men alla sa likadant: ta två skedar och forma en boll. DET BLEV JU PLATT SÅ FORT DET HAMNA I STEKPANNAN! XD Haha, men nu har jag provat det i alla fall. Det kanske smakar bättre med ett hemmagjort recept istället för mix?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤