onsdag 13 februari 2013

Min första impuls-grej 2013

Jag skrev ju att jag ville göra lite mer impulsiva grejer (eller ta fler risker) i år. Igår så gjorde jag faktiskt mitt första impuls-val för i år.

Jag gick in hos Klippoteket efter jobbet igår och tog extra hål i öronen. Det är ju inte direkt nån större grej, eller ens nån "wow-faktor" men jag är superrädd för nålar och har noll tolerans för smärta så en liten klapp på axeln borde jag ha. :P Jag har velat ta fler hål i öronen jättelänge men det har inte blivit av helt enkelt, men igår så tänkte jag "vafan, nu gör jag det bara så jag har det gjort!" 
Jag valde guldörhängen i 18k. Jag skulle ändå ha köpt några mindre guldörhängen att ha där ändå så varför inte ta det på en gång? Fast tjejen som skulle pierca mig lät lite...hur ska jag säga... förvånad? ...att jag valde dom. Hon frågade om någon berättat för mig vad dom kostade, och nej det hade ingen gjort, men 279 kr styck kostade dom. Jaha...det är väll rimligt? Det är ju 18k guld. Det är vad guldörhängen kostar just. Det är ju samma pris som vi tar på jobbet för styckeörhängen i guld (jag kunde ha köpt från jobbet lite billigare med min personalrabatt, men den storlek jag ville ha var tillfälligt slut och jag ville inte vänta). Men jag vet inte varför hon lät så förvånad. Är det för att folk alltid tar dom billigaste örhängena? 

Det kanske inte är så vanligt att folk väljer guldörhängen när dom tar hål? (Iallafall inte svenskar... Det kommer in utländska kunder, mest från mellanöstern märker jag, nästan varje dag i butiken som vill ha guldörhängen till deras barn. Allt från några månader och uppåt). Och nu menar jag inte det på nått dåligt sätt. Jag tycker bara att det är kul att föräldrar vill ge barnen fina saker så tidigt som möjligt. Även om dom ofta kommer in igen för att köpa nya örhängen eftersom barnet dragit av dem. :P So maybe there is a limit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤