torsdag 15 november 2012

NYX Jumbo Eye Pencil

Jag har varit väldigt nyfiken på NYX Jumbo Eye Pencils ett bra tag och sökt på internet om vad folk tycker dom. Gick in på Amazon och där fanns det ett paket som man kunde köpa (med 24 pennor och en penvässare) för ca $60. Men det skulle kännas onödigt om pennorna inte var vad jag förväntat mig och aldrig kommer till användning, så medans jag var i LA så passade jag på att åka till ULTA och köpte några pennor där istället. Hade ju sån tur att dom hade köp en få halva priset på den billigaste på alla NYX-produkter när jag var där. ;)
Och min åsikt om pennorna är: OK. 
Pros - Färgerna är vackra och väldigt pigmenterade. Lätta att använda och färgerna blir även fina när dom väl sitter på ögonlocket. Om man tar NYX pennan först och sedan vanlig ögonskugga ovanpå så blir det jättesnyggt och det sitter hela dagen. Brukar ta färgen Milk längst in vid ögat, närmast näsan, och sedan en vit eller champagne färgat ovanpå. Blir riktigt snyggt! Ögonen får det där "umpf!" som saknas ibland. ;)

Cons - Det står att som ska vara "smudge-proof". Njaeee... Dom sitter bra, men inte så bra som jag hade föreställt mig. Isånafall måste man lägga på ögonprimer. Pennan sitter bra om man tar pennan först och sedan ögonskugga ovanpå, men sitter den själv så tynar färgen bort under dagen. Eller -Den sitter kvar men är inte lika pigmenterad som när man precis lagt den. 
Dom jag brukar använda mest är Milk, Dark Brown och Cucumber.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤