onsdag 7 september 2011

Quick Update

Okej, jag vet att jag skulle uppdatera bloggen dagen efter det senaste inlägget men... det sket sig. Men jag har en väldigt bra förklaring till detta. Tyvärr så hade nämligen lilla Kenzie (min yngsta systerdotter) blivit magsjuk den dagen vi skulle komma och dagen efter vi kom blev även lille Abbie (min andra systerdotter) och min syster Madde och hennes man Josh även sjuka. Jag och mamma kämpade för att hålla oss friska med att tvätta händerna hela tiden, städa med anti-bacterial och svälja 10 st hela vitpepparkorn -- MEN icke.. Dagen därpå blev även jag sjuk. Great..! Inte riktigt hur man hade planerat sin semester. Dagen därefter blev även mamma smittad och idag blev det pappas tur.. Som "tur var" så verkade detta bara vara ett 24-timmars virus, för alla blev bättre dagen efter. Lite mörbultade och yra såklart, men man kunde röra sig omkring och inte ligga sängbäddande. Så vi har tagit det lugnt hittils. Solat och badat vid polen, shoppat, ätit god mat. 
Idag var vi till The Spectrum (ett stort shoppingcenter) och oh my god var det är varmt här borta! Över 40 grader var det. 40!! Okej, jag gillar sol men 40 grader är alldeles för mycket. Det går verkligen inte att vistas utomhus utan att känna sig svimfärdig. Så vi var inte där så länge, gick i lite affärer, köpte glass, barnen lekte vid fontänen och vi gick in i en djuraffär innan vi åkte hem för Abbie ville titta på hundvalpar. (Usch, det känns så hemskt när dom sitter i dom där glasburarna, man vill bara rädda alla och ta hem dem!!) :( Vi fick ta upp och klappa en hund, en svart, liten pekines som var 2 år gammal (dock tror vi att han var lite äldre) och som hade blivit räddad från avlivning. Åhh, han var så söt och snäll och gissa priset? $200!! Det är inte ens ett och ett halvt tusen i svenska kronor! Galet billigt för en hund!! I sverige kostar en sån hund mellan 5-7000. Om jag hade haft möjligheten till att ta hand om ännu en hund skulle jag ta med honom hem till Sverige på direkten. 

Eftersom det var så varmt åkte vi hem istället och gick till poolen för att svalka av oss. Sedan kom vi hem, åt god middag som storasyster lagat och på kvällen åkte jag och mamma ner till det lilla shoppingcentret precis bredvid Maddes och Josh hus och gick in på Payless Shoes och Walmart. Kom hem med 4 par skor och två nya plånböcker.

Imorgon ska Abbie till dagis, så då ska vi passa på att åka till Super Walmart och på kvällen har jag och Madde planerat att gå på bio. Vad vi ska se har vi inte bestämt än dock. På fredag fyller mamma år så då ska vi ut och fira henne och på lördag ska jag och Madde på Hanson koncert på disneyland. Madde ville gå men Josh ville inte gå (förståeligt..) så hon frågade om jag ville gå med henne. Jag kan inte direkt säga att jag är ett stort Hanson-fan, jag kom mer in under Spice Girl perioden ;) 

Nej, nu börjar det bli sent härborta (vi ligger 9 timmar efter svensk tid) så nu ska jag sova.
(Bilder kommer imorgon. DET LOVAR JAG)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤