fredag 14 december 2012

Allvarligt??

Som många redan säkert läst om så har ju Disney valt att klippa bort en del scener ur Kalle Ankas Jul i år. Scenerna som ska bort är bl.a. när tomten sitter i verkstaden och stämplar OK på dockernas rumpor. Anledningen? Leksakerna som är med anses vara stereotyper av blonda, svarta och judar -alltså för rasistiskt att visa på TV.

.......På riktigt?
Jag är ju blond. Borde inte jag känna mig kränkt isånafall?
NEJ
När jag ser den blonda dockan så tänker jag inte: "Vilken dum blondin-jävel som måste rättas, med kort klänning som bara når till rumpan."
Jag tänker: "En söt docka"

När jag ser den svarta dockan tänker jag inte: "Den där dockan är ju svartare än rymden!" 
Jag tänker: "Söt docka och det roligaste klippet under hela timmen".

När jag ser den gamla gubben så tänker jag inte: "Åhh, jude-jävel. Snåle fan".
Jag tänker: "En gammal gubbe".

Nästa år tar dom väll bort Tjuren Ferdinand också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤