tisdag 21 februari 2012

The Hunger Games - Katniss Inspired Braid

Ända sedan jag sett trailern och promote-bilder för The Hunger Games så har jag varit helt fascinerad av Katniss håruppsättning! Så simpel men ändå chick! Så jag började öva på att sätta upp håret (fick be min storasyster om hjälp första gången för när jag kom till bakre delen av huvudet så tog det stop för mig). 
Men jag har bara övat och övat och tillslut så bemästrade jag denna håruppsätnning! ;) 

Det är helt enkelt en vanlig inbakad fläta som går i en sned bana från ena sidan av mitt huvud till det andra.

Om ni vill prova att göra det själv så är det nog bara att söka på Youtube eller nått för där lär det finnas 100-tals med videoklipp om hur du kan göra denna frisyr. (Och ni ska veta att innan jag började med denna fläta så visste jag inte alls hur man gjorde en inbakad fläta.) ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

❤ Sharing is Caring ❤