söndag 14 augusti 2011

Depressed

Min ursäkt den här gången till varför jag inte har uppdaterar är för att min ena laptop har fått ett virus.... Och jag hade inget virusskydd på den datorn... Vilket jag ångrar så otroligt mycket nu... Otroligt korkat av mig att inte ha något slags skydd. För det finns en risk att alla mina bilder, musik och dokument som är sparade den datorn kommer försvinna eftersom vi ev. måste återställa datorn helt. Alltså starta om den så den blir som när jag köpte den. Alltså; __________ = (INGENTING). Men min storebror ska ta med den till jobbet där det jobbar en kille som är supersnitsig med datorer (han kan verkligen fixa allt med datorer) och förhoppningsvis kan han rädda min baby :'(  Till mitt försvar så gick jag inte in på en sida som verkade skum. Det var min systers blogg jag gick in på och det är någon nolifer som lagt in viruset på hennes blogg för att smitta vidare till andra... 

Som tur är har jag två datorer, min större laptop som är min "huvuddata" (och den som blivit smittat av virus) och min andra mini-laptop som jag köpte i december/januari förra året, som jag brukar ha med mig när jag reser. Så tills vidare så får jag använda den här datorn...

2 kommentarer:

  1. Klickade du på nåt som kom upp på sidan? Dom är bra på att lura en.. att det ser ut som en ruta från din dator som kommer upp, jag höll på att klicka på en sån för ett tag sen men josh hann stoppa mig. Iaf så ber jag om ursäkt att du fått virus på datorn, jag har gjort allt jag kunnat för att få bort den där jävla skiten fr bloggen. Det försvann ju ett tag, men sedan kom det tillbaka igen. Jag tar bort den helt nu och ser om josh kan göra nåt. Hoppas dom kan laga din dator, fattar inte varför folk gör sånt där. Är ju inte direkt som att jag är en kissie med 1milj människor om dan.

    SvaraRadera
  2. Nej, men herregud det är ju inte du som lagt upp viruset på din data! Det är ju inte ditt fel! :O

    Jag kom inte ens fram till din blogg, istället för din blogg så kom jag till en sida som det stod "404 Page Error" på och så kom Windows virussöknings-program upp och sa att min dator hade en stor risk att ha blivit smittat... :/ Och det är ett sånt där komplicerat virus också som lär sig vad man gör. Micke skulle försöka återställa den så att allt jag gjort den dagen jag fick viruset raderades men det funkade inte. Så när Micke gick in för att försöka återställa den ännu längre bak så gick det inte ens att öppna rutan.

    Hoppas det fixar sig. Jag kommer ju kunna använda datan igen men det är ju mest alla bilder, musik och dokument och sånt som man vill ha tillbaka. Jaja, på något sätt löser det sig iaf.

    SvaraRadera

❤ Sharing is Caring ❤